Muntenia News | Homepage

Disparitia zboruluiMH370, inecata de ipoteze SF

👤Scris de David Dumitrescu 🕔12.Mar 2014 Citit de 129 ori Sursa: STIRI

Dupa cinci zile de cautari, disparitia avionului malezian cu 239 de persoane la bord a generat o serie de scenarii desprinse, parca, din literatura stiintifico-fantastica, in lipsa cutiilor negre care ar putea oferi detalii despre accident.

Mediul virtual a fost invadat de teorii despre zborul MH370 care variaza de la rapirea de catre extraterestrii, sinuciderea pilotilor pana la existenta unui Triunghi al Bermudelor in zona.

Una dintre cele mai populare teorii discutate in mediul online sustine ca avionul a fost sustras de o nava extraterestra si s-ar afla intr-un univers paralel.

Pe de alta parte, politia malaysiana ia in calcul posibilitatea ca aeronava sa faca parte dintr-o schema elaborata de inselarea a companiilor de asigurari.

Un alt scenariu sugereaza ca avionul a fost ascuns, in urma unui experiment militar din care face parte. Adeptii aceste teorii considera ca exista o arma de ultima generatie care poate face ,,invizibila” chiar si o aeronava de tipul Boeingului 777.

Expertul in teorii SF, Mike Adams, crede ca avionul ar fi cazut intr-o zona care nu poate fi reperata de echipele de salvare, iar acest lucru sugereaza ca lumea se apropie de apocalipsa. Alti internati considera ca s-a creat un nou ,,Triunghi al Bermudelor” in Marea Vietnamului.

Sinuciderea unuia dintre piloti pare a fi raspunsul corect pentru unii. Totusi, potrivit agentiei americane de Aviatie Civila, sinuciderea pilotului reprezinta mai putin de 0,5 la suta din cauzele accidentelor aeriene mortale. ,,Daca asa s-a intamplat, nu exista prea multe ramasite pentru ca avionul ar fi coborat mentinand integritatea structurala” a avionului, a mentionat Terence Fan, expert la Singapore Management University.

Publicul larg estimeaza ca ar putea ipoteza terorista inca este valabila si ca zborul MH370 ar fi fost deturnat, aterizand intr-un loc secret.

Ce spun expertii

Potrivit Agerpres, controlorii de trafic aerian folosesc doua tipuri de radar pentru a monitoriza avioanele care fac curse de transport de pasageri.

Un radar ,,principal” determina pozitia avionului prin analiza semnalelor radar reflectate de aeronava, iar radarul ,,secundar” monitorizeaza avionul comunicand cu instrumentul denumit transponder — un dispozitiv care emite un semnal de identificare ca raspuns la un semnal de interogare receptionat.

Instalatiile radar sunt pozitionate la sol si fiecare dintre ele actioneaza pe o raza de aproximativ 320 de kilometri, conform lui McGuirk. Astfel, zborurile de pasageri transoceanice dispar de pe radar pentru anumite perioade de timp, dar acest lucru nu inseamna ca ele nu mai sunt monitorizate.

Avioanele care realizeaza zvoruri comerciale pot iesi de pe radar pentru scurt timp, atunci cand zboara la altitudini mici pentru ca aparatele radar se bazeaza pe contact direct. Muntii sau alte forme de relief pot bloca semnalul radar, la fel cum se poate intampla si din cauza curburii Pamantului.

In aceste conditii, avioanele care zboara la altitudini mici pot fi dificil de urmarit continuu, in special in cazurile in care transponderul este oprit — un lucru de care au profitat si teroristii care au deturnat avioanele de la 11 septembrie.

,,Primul lucru pe care l-au facut teroristii care au preluat comanda avioanelor la 11 septembrie a fost sa opreasca transponderele”, a precizat McGuirk. „Odata ce au oprit transponderele, ei au schimbat cursul aeronavelor spre tintele pe care le-au fixat”.

Cineva care ar fi dorit sa deturneze avionul companiei Malaysia Airlines ar fi putut sa opreasca, teoretic, transponderul si sa coboare avionul pana la altitudinea de aproximativ 1.520 de metri, a mai adaugat expertul american, precizand insa ca acest scenariu este improbabil.

,,Desigur ca este cam greu sa ascunzi un (Boeing) 777″ a subliniat McGuirk. ,,Oriunde ar ateriza un astfel de avion, nu ar avea cum sa nu atraga atentia si cineva ar raporta ca aparatul de zbor nu s-a prabusit ci a fost deturnat”, a concluzionat el. McGuirk a facut o legatura intre cazul disparitiei zborului MH370 si cel al zborului 447 al Air France, care a disparut deasupra oceanului Atlantic in iunie 2009, dupa ce a decolat de la Rio de Janeiro cu destinatia Paris.

Zborul 447 s-a prabusit din cauza vremii nefavorabile, accident in care si-au pierdut viata toti cei 228 de oameni aflati la bord. Echipele de cautare au avut atunci nevoie de 5 zile pentru a localiza epava si de inca doi ani pentru a recupera cutiile negre ale avionului Airbus A330 de pe fundul oceanului.

Articole Similare

Trei jurnalişti şi încă trei acuzaţi au fost condamnaţi la închisoare pe viaţă

Trei jurnalişti şi încă trei acuzaţi au fost condamnaţi la închisoare pe viaţă

Trei jurnalişti renumiţi, Ahmet şi Mehmet Altan şi Nazli Ilicak, şi alţi trei coacuzaţi, condamnaţi

Dorin Chirtoacă a anunţat că îşi dă demisia din funcţia de primar al Chişinăului

Dorin Chirtoacă a anunţat că îşi dă demisia din funcţia de primar al Chişinăului

Dorin Chirtoacă, primarul suspendat al Chişinăului, a şi-a anunţat, vineri, demisia, urmând să fie organizate

13 şoferi români riscă pedepse cuprinse între 3 şi 6 ani de închisoare, în Franţa

13 şoferi români riscă pedepse cuprinse între 3 şi 6 ani de închisoare, în Franţa

Pedepse cuprinse între 3 şi 6 ani de închisoare au fost cerute vineri în faţa

Turcia şi Statele Unite vor să îşi normalizeze relaţiile

Turcia şi Statele Unite vor să îşi normalizeze relaţiile

Turcia şi Statele Unite au decis "să stabilească mecanisme" pentru a-şi normaliza relaţiile, a anunţat

Efectele ridicării obligativităţii vizelor: Tot mai mulţi ROMÂNI cer AZIL în Canada

Efectele ridicării obligativităţii vizelor: Tot mai mulţi ROMÂNI cer AZIL în Canada

Renunţarea la obligativitatea vizei pentru cetăţenii români a fost urmată de o creştere importantă a