Muntenia News | Homepage

Deputat PSD, lonut Savoiu vrea ca Targovistea sa devina Pol de Dezvoltare

👤Scris de Stefan Pop 🕔13.Mar 2014 Citit de 264 ori Sursa: ZIARDAMBOVITA

Deputat PSD, ionul Savoiu a adresat o intrebare viceprim-ministrului Liviu Dragnea, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice legata de sustinerea conceptiei unei regiuni multipolare in cadrul careia toate municipiile resedinta de judet sa fie incluse in lista polilor de dezvoltare.

“Domnule Viceprim-Ministru,

Executivul a stabilit in anul 2008, prin Hotararea de Guvern nr. 998/2008, completata prin Hotararea de Guvern nr. 1149 din 18 septembrie 2008, polii de crestere in numar de 7 (iasi, Constanta, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca si Brasov) si polii de dezvoltare urbana in numar de 13 (Arad, Baia Mare, Bacau, Braila, Galati, Deva, Oradea, Pitesti, Ramnicu-Valcea, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Targu Mures) care, din experienta de pana acum, au beneficiat cu prioritate investitii consistente din fonduri europene. “Coincidenta” face ca ecuatia 7 + 13 = 20 de poli de crestere si dezvoltare sa se plieze conceptiei de regionalizare a PDL-ului. Ne aducem aminte ca acestia au lansat ideea desfiintarii judetelor actuale si crearea a 20 de judete mai mari, care sa se constituie ulterior in regiuni de dezvoltare. In acelasi timp, devine evident conflictul de logica intre situatia consacrata prin Hotararile de Guvern amintite si proiectul Guvernului USL privind stimularea procesului de multipolaritate a dezvoltarii regionale.

Consider oportuna si in acelasi timp necesara luarea unei decizii politice de modificare a actului normativ de desemnare a polilor de dezvoltare urbana, pentru a adauga listei si alte centre care sa respecte conceptia de dezvoltare regionala multipolara. Toate municipiile resedinta de judet omise anterior, printre care as enumera in primul rand Targoviste, Alexandria, Bistrita, Targu Jiu, Buzau sunt esentiale pe harta dezvoltarii regionale durabile a Romaniei si ar putea fi incluse in lista polilor de dezvoltare. Masura ar veni in intampinarea intentiilor declarate de atenuare a dezechilibrelor de dezvoltare regionala, pentru sustinerea conceptului de constituire a unor regiuni multipolare, respectiv crearea unei structuri spatiale care sa impulsioneze dezvoltarea economica echilibrata teritorial.

Domnule Viceprim-Ministru, Deputat PSD, ionul Savoiu a adresat o intrebare viceprim-ministrului Liviu Dragnea, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice legata de sustinerea conceptiei unei regiuni multipolare in cadrul careia toate municipiile resedinta de judet sa fie incluse in lista polilor de dezvoltare.

“Domnule Viceprim-Ministru,

Executivul a stabilit in anul 2008, prin Hotararea de Guvern nr. 998/2008, completata prin Hotararea de Guvern nr. 1149 din 18 septembrie 2008, polii de crestere in numar de 7 (iasi, Constanta, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca si Brasov) si polii de dezvoltare urbana in numar de 13 (Arad, Baia Mare, Bacau, Braila, Galati, Deva, Oradea, Pitesti, Ramnicu-Valcea, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Targu Mures) care, din experienta de pana acum, au beneficiat cu prioritate investitii consistente din fonduri europene. “Coincidenta” face ca ecuatia 7 + 13 = 20 de poli de crestere si dezvoltare sa se plieze conceptiei de regionalizare a PDL-ului. Ne aducem aminte ca acestia au lansat ideea desfiintarii judetelor actuale si crearea a 20 de judete mai mari, care sa se constituie ulterior in regiuni de dezvoltare. In acelasi timp, devine evident conflictul de logica intre situatia consacrata prin Hotararile de Guvern amintite si proiectul Guvernului USL privind stimularea procesului de multipolaritate a dezvoltarii regionale.

Consider oportuna si in acelasi timp necesara luarea unei decizii politice de modificare a actului normativ de desemnare a polilor de dezvoltare urbana, pentru a adauga listei si alte centre care sa respecte conceptia de dezvoltare regionala multipolara. Toate municipiile resedinta de judet omise anterior, printre care as enumera in primul rand Targoviste, Alexandria, Bistrita, Targu Jiu, Buzau sunt esentiale pe harta dezvoltarii regionale durabile a Romaniei si ar putea fi incluse in lista polilor de dezvoltare. Masura ar veni in intampinarea intentiilor declarate de atenuare a dezechilibrelor de dezvoltare regionala, pentru sustinerea conceptului de constituire a unor regiuni multipolare, respectiv crearea unei structuri spatiale care sa impulsioneze dezvoltarea economica echilibrata teritorial.

Domnule Viceprim-Ministru, sau orasul impreuna cu zona inconjuratoare (zone functionale urbane). In acest context, in cadrul Programului Operational Regional 2014-2020, gestionat de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice in urmatoarea perioada de programare, va fi stabilita o axa prioritara dedicata dezvoltarii urbane durabile cu alocarea unor fonduri distincte pe categorii de orase. Pana in acest moment nu a fost definitivat si agreat cu reprezentantii Comisiei Europene continutul Programului Operatonal Regional 2014-2020, respectiv axele prioritare si tipurile de interventie. Precizam ca o prima varianta a programului regional va fi disponibila si supusa consultarii publice incepand cu a doua jumatate a lunii februarie a.c. Orasele romanesti, indeosebi cele mari, similar altor centre economice din lume, nu exista separat de zonele rurale sau urbane inconjuratoare, ci fac parte din sisteme mai largi. Aceste orase s-au extins catre exterior in ultimele doua decenii, iar acum fac parte din zone economice functionale care si-au depasit cu mult granitele administrative. Multe dintre companiile noi s-au localizat la periferia acestor orase, iar oamenii fac naveta catre aceste orase, in cautarea de oportunitati de munca, studii, afaceri si relaxare. Cu toate acestea, in ciuda existentei unui cadrul legislativ pentru promovarea asocierilor intre unitatile administrativ-teri-toriale, politicile si planificarile la nivel local au reflectat in mica masura, pana in prezent, aceste evolutii si noi realitati teritoriale. La stabilirea celor 7 poli de crestere, precum si a celor 13 poli de dezvoltare, prin Hotararea Guvernului nr. 998/2008 s-a avut in vedere atat existenta unor zone economice cu un potential mare de dezvoltare, cat si configuratia actuala a celor 8 regiuni de dezvoltare stabilite prin Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regionala in Romania. Descentralizarea administrativa si financiara si regionalizarea reprezinta directiile de actiune ale Guvernului Romaniei stabilite prin Programul de Guvernare 2013 – 2016 pentru accelerarea reformei administratiei publice romanesti. Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice asigura coordonarea proceselor de descentralizare si regionalizare. Cu privire la procesul de regionalizare, la nivelul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice sunt analizate solutiile posibile cu privire la profilul, rolul si competentele viitoarelor regiuni administrative. Identificarea solutiei viabile cu privire la numarul regiunilor, respectiv viitoarele resedinte de regiuni va fi rezultatul unor studii complexe, efectuate in cadrul Consiliului Consultativ pentru Regionalizare (CONREG), organism cu rol strategic constituit in cadrul institutiei noastre, format din practicieni si specialisti din mediul universitar si academic, administratia publica si societatea civila, care ofera expertiza de specialitate in domenii precum: sociologie, istorie, demografie, economie si finante publice, administratie publica. Precizam ca acest proces este deschis contributiilor celor interesati, solutia identificata in cadrul CONREG urmand a fi supusa consultarii publice. Pe parcursul anului 2013, Guvernul a initiat o larga dezbatere la nivel national cu privire la reorganizarea administrativ-teritor-iala, din perspectiva constituirii regiunilor de tip administrativ si a continuarii procesului de Strada Apolodor nr. 17, Latura Nord, Sector 5, Bucuresti, ROMANIA, 050741 – RO,Tel.: +40 (37) 211 1506, Fax: +40 (37) 21 1 1337descentralizare administrativa si financiara. Dezbaterea a avut loc simultan la nivel academic, la nivelul alesilor locali si demnitarilor, precum si in cadrul societatii civile. Recunoscand rolul actualelor municipii resedinta de judet in dezvoltarea durabila a Romaniei, in procesul de identificare a noilor regiuni administrative vor fi utilizate criterii multipolare in ceea ce priveste sediile structurilor regionale aflate in subordinea viitorului Consiliu Regional, ca modalitate optima de functionare a viitoarelor regiuni administrativ-teritoriale. indiferent de decizia finala care se va lua la finalul dezbaterilor, este foarte important ca actualele resedinte de judet sa devina polii de dezvoltare ai viitoarelor regiuni, ceea ce va conduce, pe termen mediu si lung, la dezvoltarea socio-economica echilibrata a tuturor regiunilor. Subliniem pe aceasta cale faptul ca procesul de reorganizare administrativ-teritoriala va viza exclusiv crearea de regiuni administrative si nu desfiintarea actualelor judete. Cu privire la instrumentele pentru punerea in aplicare a masurilor adoptate in cadrul procesului de descentralizare si regionalizare, Programul de Guvernare 20132016 prevede modificarea tuturor actelor normative cu privire la administratia publica locala in vederea crearii cadrului institutional necesar descentralizarii si regionalizarii. Astfel, urmatoarele acte normative urmeaza a fi modificate: Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea institutei prefectului nr. 340/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea statutului alesilor locali nr. 393/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea descentralizarii nr. 195/2006 si Legea dezvoltarii regionale in Romania nr. 315/2004, cu modificarile si completarile ulterioare. Hotararea Guvernului nr. 998/2008 pentru desemnarea polilor nationali de crestere in care se realizeaza cu prioritate investitii din programele cu finantare comunitara si nationala este un act normativ adoptat in baza Legii nr. 315/2004, astfel ca modificarea legii cadru va genera si modificarea legislatiei subsecvente. Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice isi exprima, si pe aceasta cale, totala deschidere si sincerul interes fata de solicitarile formulate de catre membrii Parlamentului Romaniei, ca importanta resursa pentru optimizarea politicilor sale”.

Articole Similare

CJD a transmis documentația pentru atestarea regiunii Moroeni – Peștera – Padina ca stațiune de interes național 

CJD a transmis documentația pentru atestarea regiunii Moroeni – Peștera – Padina ca stațiune de interes național 

Consiliul Județean Dâmbovița și unitatea administrativ – teritorială Moroeni continuă demersurile necesare pentru atestarea regiunii

CJD a transmis documentația pentru atestarea regiunii Moreni – Peștera – Padina ca stațiune de interes național 

CJD a transmis documentația pentru atestarea regiunii Moreni – Peștera – Padina ca stațiune de interes național 

Consiliul Județean Dâmbovița și unitatea administrativ – teritorială Moroeni continuă demersurile necesare pentru atestarea regiunii

Târgoviştea a semnat un acord de cooperare şi înfrăţire cu Castellon de la Plana! Mii de târgovişteni trăiesc în oraşul spaniol

Târgoviştea a semnat un acord de cooperare şi înfrăţire cu Castellon de la Plana! Mii de târgovişteni trăiesc în oraşul spaniol

Acord de cooperare şi înfrăţire cu Castellon de la Plana, semnat, ieri, în Sala Florentină

Târgul de toamnă de la Titu (12 – 17 septembrie)! Sunt așteptați 10.000 de oameni

Târgul de toamnă de la Titu (12 – 17 septembrie)! Sunt așteptați 10.000 de oameni

Primăria Orașului Titu vă invită la o nouă ediție a Târgului anual de toamnă care

TÂRGOVIȘTE: Statuia din bronz a lui Mihai Viteazul, vopsită precum leul furat de la Muzeul Kitsch-ului

TÂRGOVIȘTE: Statuia din bronz a lui Mihai Viteazul, vopsită precum leul furat de la Muzeul Kitsch-ului

Statuia ecvestră din centrul municipiului Târgovişte, reprezentându-l pe marele domnitor Mihai Viteazul, a fost vopsită